maandag 18 augustus 2014

Basic cyborg manga 3d


In dit tussenniveau les gaan we over Ziyi Zhang van mensenrechten in een Manga-Cyborg-Puppet

Er is niets vreselijk ingewikkeld betrokken, maar het doet veronderstellen kennis van zaken als modes laag en het knippen maskers.


[Bewerkt door gebruiker op 2014/01/21 09:01:54]



De eerste stap is het draaien van de originele Ziyi in een manga. Ik ben niet van plan om veel tijd te besteden aan dit zo hebben we al een aantal grote Manga tutorials hier. Ik gebruikte dezelfde methode als  deze door Pikkatze.

De traditionele manga heeft oversized ogen, kleine neus en mond en een smalle, spitse kin. Dus in aa notendop:

- Zorg ervoor dat uw oorspronkelijke is groot en van goede kwaliteit. Dupliceer de achtergrondlaag en krimp neer op ongeveer 25%, de reden om dit te doen is, zodat kunt u de ogen te gebruiken van het grotere origineel.
- Kopieer het hoofd op een nieuwe laag en het gebruik van de warp tool, maak er manga proporties.
- Kopieer de ogen van de grotere originele en leg ze op een laag over de verwrongen hoofd (deze manier u de resolutie behouden Het is nooit een goed idee om te vergroten uw bronnen van hun oorspronkelijke grootte.).
- Copy / paste de neus en mond en maakt ze kleiner.
- Verplaats de functies rond totdat u tevreden bent met hen bent, zul je waarschijnlijk ook moeten klonen out of paintover aantal van de oorspronkelijke gezicht eronder.

Hier is resultaat, ik heb ook gekloond uit het horloge:



[Bewerkt door gebruiker op 2014/02/02 10:29:52]



Nu op naar de cyborg puppetizing.
Eerst ging ik op jacht naar een futuristische achtergrond, en zodra ik Ziyi erop had geplaatst heb ik een nieuwe laag van het krabbelen op de top alleen maar om rond te spelen met enkele ruwe lijnen. Ik speelde met het idee van het hebben van haar kaak opknoping geopend een beetje maar uiteindelijk sloop het.
Volgende geïsoleerd ik verschillende delen van haar in afzonderlijke lagen: hoofd, haar, onderarm, borst / nek en bovenarmen. Op deze manier kon ik werken met elk deel van haar individueel. Op dit punt ook heb ik een groep voor elke sectie. Ik raad sterk aan groepen en het benoemen van al uw lagen, het helpt om dingen georganiseerd te houden en het is een enorme tijdsbesparing wanneer u werkt met een chop met tientallen lagen.

Hier is het beeld met alles verborgen, behalve de onderarm en borst / nek lagen.

Merk je de huid ziet er gladder dan in het origineel. Om dit effect te krijgen:
- Dupliceer de laag (dat wil zeggen, de onderarm laag)
- Stel het als een Clipping Mask over de originele laag (alt + ctrl + g). Ik gebruik clipping masks uitvoerig in al mijn karbonades.
- Voeg een gaussiaanse vervaging naar de geknipte laag, die de huid op die laag zal vervagen, maar behouden de scherpe randen van de originele laag eronder. Uw lagen ziet er nu als volgt uit:

U kunt dan te wissen weg stukjes van de geknipte laag, net als de vingernagels, aan de oorspronkelijke scherpe laag eronder zien. Vervolgens voegt u de lagen (ctrl + e)


[Bewerkt door gebruiker op 2014/01/20 03:35:59]



Ik vervolgens gescheiden de onderarm in twee afzonderlijke lagen, een voor de arm en een voor de kant. Met de kant laag bovenop te wissen weg de stukjes waar zij voldoen om ze te laten uitzien als twee onafhankelijke stukken.

Voeg een nieuwe laag over de arm en maak (met behulp van uw favoriete methode) van een zwarte lijn voor de kloof tussen haar arm stukken, zoals deze:

[Bewerkt door gebruiker op 2014/01/20 16:00:36]




Nu moeten we een geknipte laag bovenop de lijn. U kunt een geknipte lagen op twee manieren maken:

- Een nieuwe laag boven de zwarte lijn laag maken en dan alt + Ctrl + G om het te bevestigen aan de laag daaronder, of;
- Met selecteerde de zwarte lijn laag, ga naar Laag> Nieuw> Laag en vervolgens het vakje "Gebruik Vorige Layer naar Create Clipping Mask".

Gebruik de pipet op de huid kleur te selecteren, maak het dan donker genoeg om een ​​schaduw te zijn. Met een zachte borstel verf een lijn boven de zwarte lijn op het uiterlijk van een binnenrand maken.

Maak een nieuwe laag onder de zwarte lijn lagen, selecteert u nogmaals op de huidskleur, maar dit keer maakt het bijna wit, en verf een lijn aan de rand als een hoogtepunt. Verminder de dekking totdat het er goed uitziet.






Nu voor de kant. Hier heb ik gebruik gemaakt van de smudge tool set op ongeveer 75% om voorzichtig vlekken weg de plooien in haar hand zodat het lijkt meer op plastic.
Een laag op haar hand en zwarte verf waar spleten tussen de stukken haar vingers zou zijn. Vervolgens op de hand lagen, met behulp van een kleine harde erarer, wist weg van de bits die zou ontbreken in haar hand als het up werden gemaakt van stukken, zoals deze:

Ik dacht misschien zou ze kogellagers in de gewrichten van haar vingers te hebben, dus ik gedupliceerd de metalen bal bron, een voor elke verbinding, en dan voegde ze als een uitknipmasker op de top van de zwarte laag.
Voeg nog een uitknipmasker en verf de binnenkant randen van haar vinger gewrichten. Zoals dit:


Vervolgens schilderde ik schaduwen en highlights op haar hand en arm zodat ze er minder op de huid en meer als reflecterende plastic.

Weer kleur-pak haar huidskleur draai hem dan naar bijna wit. Schilder een zachte randen lijn langs haar arm en op de plekken van haar hand die het licht zou vangen. Zet de layer-modus op 'screen' en verminder de dekking totdat het er goed uitziet.

Doe hetzelfde met sommige schaduwen toe te voegen; selecteer de huidskleur, maak het donkerder, verf de schaduwen, zet de layer-modus op 'vermenigvuldigen' en vermindering van de dekking.






Laten we overgaan tot de hals en borst, het herhalen van dezelfde stappen.

Te glad uit de huid, dupliceren de borst / nek laag, zet het als een uitknipmasker boven op de originele laag, voeg een gaussiaanse vervaging en vervolgens samen te voegen die twee lagen.

Op een nieuwe laag te maken van de zwarte gaten tussen de stukken van haar borst en nek, zoals deze:




Voeg een geknipte laag bovenop de zwarte lijn laag en opnieuw te schilderen met een donkere huidskleur kleur aan het uiterlijk van een binnenste rand te creëren.

De huid moet nu enkele hoogtepunten en schaduwen aan te geven dat de reflecterende plastic look. Op een nieuwe laag verf enkele highlights en schaduwen (zoals hierboven met de arm en de hand). Voeg een beetje hoogtepunt langs de zwarte lijnen om het de uitstraling van de randen van het licht te vangen.





Ik sleepte in een beeld van een aan / uit-knop.
De transformatie en scheefstand gereedschappen, roteren en transformeren loodrecht op de hoek van haar borst passen.

Grootte en plaats het zodanig dat het lijkt alsof het is vastgelegd in het gat in haar borst.


[Bewerkt door gebruiker op 2014/01/20 15:45:18]


Arena AdminShorra  zei  6 maanden geleden
Laten we verder gaan met haar gezicht.
Ik gebruikte deze bron aan de cyborg ogen te creëren:

Plaats ze op de originele bruine ogen en zet de layer-modus op 'harde licht'.
Op een aparte laag schilderde ik een blauwe rand om de ogen een beetje meer en gewist weg van de bits die achter haar oogleden zou definiëren.
Ik gaf haar nog wat oogschaduw (geschilderd op een nieuwe laag op 'vermenigvuldigen') een beetje eyeliner en geschilderd op wat extra wimpers.


[Bewerkt door gebruiker op 2014/01/20 16:15:10]


Arena AdminShorra  zei  6 maanden geleden
Hier is hoe ze eruit ziet met de hiaten in haar gezicht geschilderd op met behulp van dezelfde methode als haar arm, hand en borst.
Ik heb ook gezien haar lippen wat extra kleur en veranderde het haar laag naar blauw.

(In deze deconstructie mode begin ik fouten te merken! Net als het beetje haar dat verdwijnt waar het gat in haar voorhoofd is ... oeps)



[Bewerkt door gebruiker op 2014/01/20 16:05:19]


Arena AdminShorra  zei  6 maanden geleden
Haar haar heeft wat meer pit. Verf een aantal wisselende kleuren van blauw op een (yep!) Knippen masker boven op de oorspronkelijke haar laag. Speel met verschillende blend modes, gebruikte ik 'zacht licht' voor de lichtblauwe hoogtepunten en 'scherm' voor de gloed rond de buitenrand.


Op een nieuwe laag, dan schilderde ik op een aantal specifieke onderdelen, zoals deze:





Herhaal de stappen om cyborg-puppetize de rest van haar. Ik heb ook opgepompt de kleur van haar jurk, voegde een aantal gaten (alleen omdat) en schilderde haar nagels blauw.

Je zou kunnen noemen het gedaan op dit punt, maar ik wilde wat blauw licht toe te voegen aan de linkerkant van haar om haar blik meer een deel van haar omgeving.

Om dit te doen ik redde mijn PSD als een nieuw bestand, want ik ga om te beginnen met het afvlakken van lagen, maar ik wil mijn originele gescheiden lagen als back-up. In dit nieuwe bestand afgevlakt ik het gezicht / haar groepen in een laag, de onderarm / hand in een laag, en de borst / nek / bovenarmen in de andere.

I gedupliceerd elk van deze lagen en draaide ze een blauwe dat het licht van de achtergrond gematched.

Het blauwe licht zal komen van links, zodat met een zachte gum, wissen weg de blauwe aan de rechterkant van haar, het openbaren van de originele laag eronder. Dit zal een beetje trial and error worden, variëren van de dekking van het penseel, zodat de blauwe geleidelijk verdwijnt in de originele kleur. Denk aan de blauwe zal op alle links geconfronteerd met stukjes, inclusief dingen als haar neus. Hier is het proces (klik op de afbeelding hieronder om het te vergroten)



[Bewerkt door gebruiker op 2014/01/21 09:04:18]


Arena AdminShorra  zei  6 maanden geleden
Zodra ik deze stap klaar was voelde ik het had een beetje contrasterende kleur, dus ik veranderde haar oogschaduw, lippen en nagels.

Ik realiseerde me ook haar ogen en lippen leek een beetje zacht, bijna niet scherp in vergelijking met de harde randen van haar huid stukken, dus ik aangescherpt ze op.

De laatste stap om het allemaal samen te trekken:
- Voeg een laag bovenop en vul deze met een stevige blauwe bemonsterd uit de achtergrond.
- Verander de layer-modus op 'overlay'
- Vermindering van de opaciteit (in dit geval 8%)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten